Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Versenykiírás 2018

2015.12.12

Kedves Érdeklődők!

Örömmel tájékoztatjuk Önöket, hogy az alábbi felhívás alapján 2018-ban is megrendezésre kerül versenyünk.

 

Korábbi csapatoknak előnevezésére 2017. november 30-ig nyújtunk lehetőséget, ezt követően a nevezést megnyitjuk mindenki számára.

 

Verseny menete

 

  • A versenyben maximum 17 csapatnevezését fogadjuk el. A versenyrendezők a tavalyi nyertest 18. csapatként hívják meg, illetve versenyen kívül indul a díszvendégek, valamint házigazdák csapata. Ez alapján maximum 20 sertés kerül a versenynap folyamán feldolgozásra.
  • Nevezési díj 15.000 Ft
  • A nevezési díjat a jelentkezés után számlázzuk ki, melyet a számlán megjelölt napig, de legkésőbb 2018. január 15-ig kell megfizetni, - mely időpont egyben a nevezés határideje is - a Nemesgörzsönyért Közalapítvány 11748045-20052872 számlaszámára kell átutalni „böllérverseny nevezési díj” megnevezéssel, vagy készpénzben befizetni Iván Ildikó alapítványi titkárnál munkanapokon 8-tól 16 óráig lehet, cím: 8522 Nemesgörzsöny, Széchenyi u. 10.
  • A részvevő csapatok maximum 8 főből állhatnak, melyből legalább 1 fő hölgy. Kísérő segítők, akik a leölésben és feldolgozásban nem, de a porta kialakításában támogathatják munkájukkal a csapatokat.
  • A csapatoknak egyenként kb. 18 m2 területet biztosítunk, amely berendezése, kialakítása saját feladatuk. A porta kialakításához, a sertés feldolgozásához és a versenyekre való nevezéshez szükséges eszközöket a csapatok maguk hozzák.

Egy egész sertés feldolgozásához szükséges:

• kés, bárd, egyéb kézi eszköz

• daráló, töltő

• fűszerek

• teknő, tároló edényeit (hagyományos edények használata előny)

• üstházakat, sütéshez, főzéshez való tűzhelyet

• szükséges mennyiségű üstöt

• feldolgozó asztalt

• versenytálaláshoz eszközöket

 

  • A csapatok igény szerint eszközeiket 2016. február 9-én pénteken 14 órától leszállíthatják a helyszínre, 18.00 órától őrzést biztosítunk. 19.00 óráig a szervezők is a helyszínen tartózkodnak.
  • A sátrakat csak abban az esetben lehet felállítani, ha azok helye a szervezők által már kijelölésre került.
  • Minden csapat kizárólag a saját nevére kijelölt helyet foglalhatja el.
  • A csapatok elhelyezése 2016. február 9-én pénteken 11.00 órakor kerül kifüggesztésre a Művelődési Ház ajtajára.
  • 2018. február 10-én 5.30-tól lehet elfoglalni a portákat, megkezdeni a berendezést, természetesen, ha valaki előbb érkezi, biztonsági őrök segítik az eligazodást, a rendezvény koordinátora 5.30-tól tartózkodik a helyszínen.
  • A sertések kábítását, leszúrását és kivéreztetését minden csapat maga végzi a Vadászház udvarán 6.00 - 6.30 órától. Kérjük a pontos megjelenést, hogy a csapatok nagy számára való tekintettel a versenyprogramot tartani tudjuk.
  • Csak elkábított állatot lehet elvéreztetni (3 percen belül).
  • A disznó perzselése, mosása a portáknál zajlik, a Bakonykarszt segítségével ott biztosítunk vízvételi lehetőséget.
  • A versenyt, a feldolgozást a jelenlegi jogszabályok és a szakma szabályai alapján kell végezni, a tűzvédelmi és állategészségügyi előírásokra kiemelt tekintettel.
  • Csak nyomáscsökkentővel ellátott perzselők, gázpalackok használhatók.
  • A gázelvétel fokozása céljából a gázpalackok melegítése tilos!
  • A bontás után elvégzett vizsgálatot (Trichinella tesztet) követően lehet a készítményekből fogyasztani. A tesztek eredményéről 10.30 óra után tudjuk a résztvevőket tájékoztatni!
  •  A keletkezett veszélyes hulladékot (bélgarnitúrák, szem, fülkivágás, papucs stb.) az erre a célra biztosított edényzetben össze kell gyűjteni, melyet minden portához biztosítunk, majd megsemmisítésre át kell adni.
  • Az állatok feldolgozása során maradéktalanul be kell tartani az élelmiszerhigiéniai előírásokat.
  • Húsfeldolgozás, disznótoros készítmények:     
    • hurka,
    • kolbász,
    • toros ételkülönlegesség,
    • sonka,
    • szalonna.
  • A csapatok a standokon a nap folyamán minimum 50 fő számára kóstolót kötelesek biztosítani.

 

Minden csapat köteles előállítani és leadni a szervezők által biztosított edényzetben

  • 25 kg kolbászt,
  • 3 kg hurkát (kihűtve)
  • 2x1,5 kg hústál (oldalas max 30%, karaj, comb, tarja vegyesen)
  • 1 db sonkát,
  • 1 tábla szalonnát

 

A csapatoktól a leadásra fenti mennyiségeket a kijelölt munkatársak veszik át.

 

 

Versenyben kóstolásra, a zsűri elé tálalni:

  • hurka
  • kolbász
  • toros ételkülönlegesség

 

A hurkát, kolbászt és hústálakat az alapítvány hasznosítja, a szalonnát és sonkát a tombolában kisorsoljuk!

 

A helyszínen biztosítjuk a csapatok részére az alábbiakat;

 

  • 1 db 120-140 kg-os sertés,
  • alap fűszerek, az alábbiak szerint:
    • 1,5 kg só
    • 3 kg hagyma
    • 60 dkg pirospaprika
    • 30 dkg fokhagyma
    • 20 dkg őrölt bors
    • 6 dkg őrölt kömény
    • 10 dkg majoránna
    • 2 dkg szerecsendió

(minden más fűszert, amit a csapatok használni szeretnének, maguk biztosítják)

 

A kolbászokat és hurkákat 25 dkg-os darabokban (kb. 25 cm) kell lekötni választható formában.

 

  • tűzifa,
  • 2 kg rizs a hurkához
  • víz

 

A porta kialakításához, a sertés feldolgozásához és a versenyekre való nevezéshez szükséges eszközöket a csapatok maguk hozzák.

 

Egy egész sertés feldolgozásához szükséges:

  • kés, bárd, egyéb kézi eszköz
  • daráló, töltő
  • fűszerek, szükséges további rizs és alapanyagok,
  • teknő, tároló edényeit (hagyományos edények használata előny)
  • üstházakat, sütéshez, főzéshez való tűzhelyet
  • gázpalack
  • szükséges mennyiségű üstöt
  • feldolgozó asztalt
  • versenytálaláshoz eszközöket
  • legalább 1 db porral oltó készülék
  • A csoport biztonságáért a csoport vezetője felel, a verseny megkezdése előtt felelősségvállalási nyilatkozatot kell aláírni.
  • A csoportvezetők számára 5.30 órakor eligazítást tartunk a Művelődési Házban, ahol az edényzetet és fűszereket is átadjuk.
  • A versenyzők részére elkülönített mosdóhelyiség áll rendelkezésére a Művelődési Házban, ezeket karszalagokkal lehet igénybe venni, csapatonként max. 8, nevezett versenyző részére. Minden további igényelt karszalag 500 Ft/db áron igényelhető.
  • A feldolgozás a perzselés és mosás után kezdhető meg.
  • A rendezvény zsűriének elnöke Bede Róbert mesterszakács.
  • 10.00 órakor a zsűri megkezdi a reggeli ételek és a fogópálinka minősítését, takaros, tiszta porták, kedves, mosolygós csapatok előnyben!
  • A bírálatra készült ételek kóstolóját legkésőbb 14 óráig le kell adni, míg a kötelező versenymennyiségeket a felelősökkel egyeztetve folyamatosan, de legkésőbb 15.00 óráig kell leadni.
  • A versenyhelyszín bontása 17.30 órától kezdhető meg.
  • A verseny területét legkésőbb 7.30 órakor minden gépkocsinak el kell hagynia 1 db előre lejelentett rendszámú gépkocsi kap behajtásra engedélyt 17.30 órától, melyet a biztonsági őrök ellenőriznek és irányítanak! Egyéb gépkocsikkal kizárólag a rendezvényt követően, lehet behajtani, miután a látogatók elhagyták a helyszínt.

 

Díjak:

 

  • Nemesgörzsöny Böllére
  • Legfinomabb hurka,
  • Legfinomabb kolbász,
  • Legfinomabb toros étel
  • Legszebb sonka,
  • Legszebb szalonna,
  • Legszebb porta,
  • Legvidámabb csapat,
  • Legjobb fogópálinka

 

  • Értékelés és eredményhirdetés 16.30 órakor a rendezvénysátor nagyszínpadán.

 

  • A rendezvény ideje alatt a verseny helyszínen világítást és hangosítást biztosítunk, hogy a programokról a versenyzők se maradjanak le!

 

  • A versenyről fotó- és videó-dokumentáció készül.

 

 

Várjuk jelentkezésüket!

 

 

A rendezvény felelős szervezője:

Fülöp Viktória ügyvezető

Caracol Bt.

 

Rendezvényigazgató:

Kontics Monika

Bakony és Balaton KKKE

+36303833120

bollerfesztival@gmail.com

 

 

A rendezvény házigazdája:

Németh Attila a Nemesgörzsönyért Közalapítvány kuratóriumának tagja

arculat.jpg